unicornz

Alla inlägg under januari 2013

Av Emilia och Carolina - 30 januari 2013 11:16

Då vaknade man precis och mår superbra. Det är verkligen skönt att ha halsfluss. Man känner det bara första dagen och sen får man vara hemma i tre dagar och mår hur bra som helst. Dessutom får man fri tillgång till Coca, glass och goda halstabletter... Gött!!
Kramkram // Carro

Av Emilia och Carolina - 29 januari 2013 22:56

Då har man haft halsfluss i några dagar men är smittfri imorgon... Men inte förrän till lunch, så jag får gå till Almvik efter lunch! Kan det bli bättre?! Nä, tror inte det... Sjukt glad iallafall. I lördags var jag men mamma och broren på Emporia. Jag köpte ett par svarta tights, en stickad chockrosa tjocktröja och en ljusgrön top på NewYorker. Det blev även två par nya jeans på Hm. Så jag e glaa!!!
Kramkram // Carro

Av Emilia och Carolina - 27 januari 2013 18:54

Hej hej! Idag har jag varit på almvik, det var sjukt kul. Först när jag kom ditt så var grissarna helt galna =) sedan så när jag kom till bebo så gnäggade hon till mig, det var jätte kul för hon har en sån mörk röst =) Sen red jag henne och mysste med kvigan. Bilder kommer sen. love u  

Av Emilia och Carolina - 26 januari 2013 09:25

Halloj alla där ute!! Förlåt för att jag inte har bloggat på länge men jag har helt enkelt inte haft tid. Ska försöka bättra mig... Idag har jag och Emilia Almvik på förmiddan. Ska dit nu snart. Sen ikväll ska jag nog ha övernattning med bästa Maja, Mikis, Sandra och Mila. Vi ska gå på Utmaningarnas hus innan... Om jag inte blir för sjuk förstås... Bloggar kanske mer sen.
Kramkram!! // Carro

Av Emilia och Carolina - 16 januari 2013 11:23

Hej!! Nu är jag sjuk igen och hatar det. Går hellre till skolan än att stanna hemma och ligga i soffan. Men ja, idag skulle jag igentlingen varit med cassie och spelat in en film på almvik. Tror ni de blev av? Nej tack vare att jag är sjuk. HATAR DET!!!!!!!!!!!!!!!! Hoppas ni har en bra dag. Hosthost// Emilia

Av Emilia och Carolina - 12 januari 2013 23:41

Det är Emilia som rider. Kommer på Cina sen också!!
Kram på er!! // Carro

Av Emilia och Carolina - 12 januari 2013 13:48

Jag är lite glad idag...  Mamma har köpt ny bil! Det är en jättefin grön Renault Clio. Jag glömde att göra ett inlägg i torsdags om ridningen. Jag gör det nu istället. Jag hade finaste Kario (Emilias skötis), Emilia hade Cinzano och Linda (wilmaochlinda.blogspot.se) hade Nisse (Night Fever). Vi gjorde olika markarbetesuppgifter. Vi skulle göra olika övningar med bommar på en åttvolt. Först skulle vi trava in och sedan sakta av till skritt 3 meter innan bommen. Sedan skule vi börja trava direkt efter. Efter en stund skutte vi fatta galopp emellan bommarna och sedan sakta av till trav över bommarna. Det var jättesvårt med tanke på att Kario är rätt pigg. Men till slut gick det. Sen höjde Hanna upp bommarna 30 cm. Då skulle vi galoppera hela tiden men med bara 4 galoppsprång emellan. Det var också svårt eftersom Kario var lite spattig och svår att hålla ihop... Men till slut gick det. Rätt nöjd ändå...  Kario är en underbar häst med ett fanastiskt lynne!!

Kram på er!! //Carro


Av Emilia och Carolina - 10 januari 2013 08:57

Jag har varit jätteförkyld nu typ jättelänge och för några dagar sen fick jag öroninflammation. Det gör sjukt ont i örat... Annars då? Jo igår på Almvik skulle jag först rida Cassie. Det gjorde jag men hon var inte riktigt framme... Emilia hade Cina, som inte heller gick riktigt fram. Så vi bytte (eftersom Emilia är mer van att rida Cassie och jag är mer van att rida Cina)!! Det gick bättre då. Eftersom jag är lite för stor till Cina egentligen så brukar jag inte rida henne men jag tänkte att en gång ibland kan inte vara skadligt, eftersom jag red henne i rätt form. Vi red båda barbacka eftersom hästarna hade blivit blöta i regnet. Jag hade en snodd runt halsen fallifall eftersom Cina har den ovanan att hon stannar och börjar bocka som en vilding när man kommer åt henne. Efter en stund när hon hade bockat av sig lite gick hon fram igen och var hur fin som helst hela passet. Vi hoppade små hinder för att båda jag och Cina tycker det är grymt kul+ att Cina är jätte duktig på det. Det var nog det mesta för idag... Ska kanske rida ikväll, isåfall skriver jag ett inlägg då med.
Ciao!! // Carro

Presentation


Hej och välkomna till vår blogg!! Den kommer att handla om allt möjligt och lite till!! 😝

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni vi ska blogga om?
 Hästar
 alla djur
 Bara om ert liv
 Allt

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards